***** با پر کردن فرم "نیازسنجی" در منوی اصلی، ما را در ارائه خدمات بهتر، یاری رسانید *****

نکته 68: معیار عمیق بودن موردکاوی ها چیست؟

در نکته قبلی گفتیم که در پژوهش های کیفی، هدف اصلی عمیق بودن بررسی است نه تعداد زیاد نمونه ها. حال سوال این است که معیار سنجش عمق مطالعات کیفی چیست؟ اگر به معیارهای ظاهری نگاه کنیم، معمولا تعداد مصاحبه هایی که در یک موردکاوی انجام می دهیم، تعداد ساعت هایی که به مشاهده پدیده مورد مطالعه اختصاص می دهیم و حجم مستنداتی که در خصوص پدیده مورد مطالعه بررسی می کنیم معیارهایی از عمق موردکاوی ما هستند. مثلا در رشته مدیریت، یک موردکاوی عمیق بعضا تا 100 مصاحبه با مدیران و کارمندان یک شرکت را شامل می شود. اما معیارهای کیفی دیگری هم هستند که باید در نظر گرفت. مانند این که چه میزان جزئیاتی را در خصوص پدیده مورد نظر به دست آورده ایم. مثلا فرض کنید که می خواهیم رفتار شرکت ها در مواجهه با تحریم را نگاه کنیم. یک موردکاوی عمیق نیازمند این است که ریزترین جزئیات رفتاری مدیران، مباحثی که بین آنها مطرح شده است، دیدگاه های شخصی آنها، تعارضاتی که در جلسات بوده است، تصمیمات مختلفی که گرفته شده و حتی تصمیماتی که گرفته شده اما به اجرا نرسیده است را به دقت استخراج کنیم. اصطلاحا می گویند اگر یک کارگردان بخواهد مستندی دقیق از موردکاوی ما تهیه کند، تمامی جزئیات بایستی به وضوع وجود داشته باشند.

  1. خرید بسته آموزش مقاله نویسی با یک تماس
  2. خرید کتاب آموزش مقاله نویسی با یک تماس

 جهت تهیه بسته آموزش مقاله نویسی با قیمت 69000 تومان می توانید از طریق یکی از گزینه های زیر اقدام نمایید:

  • با شماره  30-66498929 تماس حاصل نموده و بسته را سفارش دهید.
  • با مراجعه به آدرس تهران، میدان انقلاب، بین خ فروردین و اردیبهشت، ساختمان 1474، ط اول، انتشارات کتابخانه فرهنگ، به صورت حضوری بسته را خریداری نمایید.

 جهت تهیه کتاب 25 اصل اساسی مقاله نویسی با قیمت 8000 تومان می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایید:

  • با شماره 30-66498929 تماس گرفته و پس از سفارش کتاب خود را از طریق پست دریافت نمایید.
  • با مراجعه به آدرس تهران، میدان انقلاب، بین خ فروردین و اردیبهشت، ساختمان 1474، ط اول، انتشارات کتابخانه فرهنگ، به صورت حضوری کتاب را خریداری نمایید.