***** با پر کردن فرم "نیازسنجی" در منوی اصلی، ما را در ارائه خدمات بهتر، یاری رسانید *****

نکته 64: منطق انتخاب موردکاوی های کیفی-2

در نکته قبل گفتیم که یکی از رایج ترین منطق های انتخاب مورکاوی کیفی منطق متعارف (Typical) است. منطق دیگری که معمولا در موردکاوی کیفی مهم است منطق موردکاوی حدی (Extreme) است. مثلا فرض کنیم که می خواهیم فرآیندی که طی آن یک شرکت تجاری به تحریم های مالی واکنش نشان می دهد را در طول یک بازه 2 ساله مطالعه کنیم. و فرض کنیم که دیدگاه نظری ما پیشنهاد می کند که احتمالا شرکت های بزرگ رفتاری متفاوت از شرکت های کوچک دارند. در این حالت، منطق موردکاوی حدی پیشنهاد می کند که یکی از بزرگ ترین شرکت های موجود در بازار ایران را (مثلا ایران خودرو یا شرکت ملی نفت ایران) را انتخاب کنیم. در این حالت، متغیر مورد نظر (یعنی اندازه شرکت) در حد اعلای خود وجود دارد و به همین خاطر تاثیرات احتمالی این متغیر بر رفتار شرکت را واضح تر می توانیم مشاهده کنیم. به زبان عامیانه، موردکاوی حدی بر این منطق استوار است که اگر می خواهید یک سری نمونه را بررسی کنیم، بهتر اینکه "خفن ترین" را نگاه کنیم.

  1. خرید بسته آموزش مقاله نویسی با یک تماس
  2. خرید کتاب آموزش مقاله نویسی با یک تماس

 جهت تهیه بسته آموزش مقاله نویسی با قیمت 69000 تومان می توانید از طریق یکی از گزینه های زیر اقدام نمایید:

  • با شماره  30-66498929 تماس حاصل نموده و بسته را سفارش دهید.
  • با مراجعه به آدرس تهران، میدان انقلاب، بین خ فروردین و اردیبهشت، ساختمان 1474، ط اول، انتشارات کتابخانه فرهنگ، به صورت حضوری بسته را خریداری نمایید.

 جهت تهیه کتاب 25 اصل اساسی مقاله نویسی با قیمت 8000 تومان می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایید:

  • با شماره 30-66498929 تماس گرفته و پس از سفارش کتاب خود را از طریق پست دریافت نمایید.
  • با مراجعه به آدرس تهران، میدان انقلاب، بین خ فروردین و اردیبهشت، ساختمان 1474، ط اول، انتشارات کتابخانه فرهنگ، به صورت حضوری کتاب را خریداری نمایید.